بنگر

گذری به باورها و پذیرفته های عام و خاص و آغاز پروسه ای از بحث و تبادل نظر موضوعات سیاسی اجتماعی فرهنگی و .

بنگر

گذری به باورها و پذیرفته های عام و خاص و آغاز پروسه ای از بحث و تبادل نظر موضوعات سیاسی اجتماعی فرهنگی و .

مهمان نا خوانده....

 

 چند وقتی است انگار انسانی دیگری در ذهنم  جا  خوش کرده است و مدام با من به جروبحث می نشیند . نمی دانم از کجا آمده و کیست و چه میخواهد بارها سعی کردم به نحوی او را از سرم بیرون برانم اما توفیقی نیافتم. اندک اندک به او عادت کردم اسمش را گذاشته ام مهمان ناخوانده. از من میخواهد که دنیای ایده الم را برایش ترسیم کنم.

امشب تصمیم گرفتم کارم را با او یکسره کنم برای همین از او سوال کردم حرف حسابش چیست و چرا می خواهد دنیای ایده ال مرا بشناسد؟؟  گفت برای اینکه بتوانم مقایسه ای با دنیا ی خود کنم و از این طریق بتوانم یکی را انتخاب کنم. از خواسته اش بدم نیامد . سعی کردم راه دوستی و سازش را با او در پیش گرفته و به بحث و گفتگو با او  بنشینم هر چند صدایش کردم جوابی نشنیدم تصمیم گرفتم بنویسم تا او هر وقت فرصت کرده آنها را مطالعه کند.

خوب تو دنیای ایده ال مرا میخواستی بشناسی اینم دنیای ایده ال من. دنیای من عاری از روابط سود جویانه است عاری از جبر اندیشه های خود به دیگران است عاری از تبلیغات و آدم فریبی است . عاری از آلودگیهای زیست محیطی است عاری از جنگ و خونریزی است. عاری از اجحاف و تبعیض است. دنیای من عاری از خود سوزی و خودکشی است. عاری از نسل کشی و تجاوز است عاری از بی سوادی است عاری از زورگویی ایده لوژوکی است عاری از بی دوا و درمانی است عاری از دیکتاتوری فرد یا گروهی است. عاری از منع شدن از شادی و پایکوبی و موسیقی است در دنیای من از آنچه میخواهی بگویی و بنویسی و ترسیم کنی منع نمی شوی سنگسار نمیشوی در دنیای من زنی از روی نداری و فقر به تن فروشی دست نمیدهد . کسی فرزندان خود را از ناتوانی اجتماعی از مدرسه رفتن باز نمی دارد.

در دنیای من کودکان بی سرپرستی وجود ندارد . در دنیای من ناموس و شرف معنی مقدسی ندارند. در دنیای ایده ال من دختری مورد تجاوز قرار نمی گیرد . زنی بجرم زن بودن بجرم پوشیدن  لباس مورد دلخواهش مورد اهانت و تجاوز قرار نمی گیرد.

در دنیای من به سیه چالت نمی اندازند اگر علیه کسی یا گروهی اعتراض کنی.در دنیای عقلانی من دانش و علم نه برای به بند کشیدن انسانها بلکه برای بهزیستی همگانی است ارتباط انسانها  نه بر مبنای داری و نداری بلکه بر مبنای سهیم بودن آنان  در پیشبرد بهزیستی عمومی است در دنیای تصویری من انسانها از تزویر و ریا برای دست یابی به اهرمهای کنترل اجتماع استفاده نمی کنند . در دنیای من نجات طبیعت از آلودگی و ویرانی هدف مهمی است.دانش تبلیغات برای ارتقاع معلومات انسانها بکار گرفته میشود . ورزش عاملی است برای پیوستن و دیدار و رقابت و جل آفرین است نه شرکتی برای چاپ  پول آنهم به مقدار نجومی. در دنیای من مامورین باج نمیگیرند تا بی قانونی را قانون کنند. برای کشتن کسی جایزه تعیین نمی کنند. ابزار کشتار جمعی جایی ندارد در آنجا.

ادامه دارد...........

----------------------------------------------------------------------------------------

شتات نکن

              برایمان

                         تعیین و تکلیف روشن است

هرکجا که روی

                      آسمان همین رنگ است

دسته پرنده

               در گوشه اش

                                      داد کَنیم

بل بل 

         جی بل

                     آسمان چه رنگ

                                          رنگ به رنگ

خدایی بیکار

                در حوالی خانه ای

                                         شلال میکند

                                                           روزهای من.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
یوسف دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ق.ظ

سلام
دنیای ایده ال منم همین هست موفق باشی

سلام خوش آمدی دوست گرامی.

غریب آشنا پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام
فکر اکنوم خیلون بودن و هستن که دنیاشون با شما یکین
اما افسوس که به خیلون خیلی ای دنیا بی معنان و نفع شکنون.

خوشحالوم که هنوز آدمونی با ایجور افکار وجود ایشستن.
خوش هوندی به جمع ما یا که برعکسش .

شاد و خاش بشی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد